בדיקת רכב לפני קניה

בדיקת רכב היברידי

רכבים היברידיים הם כבר לא עניין חדש, הרכבים ההיברידיים איתנו כבר מלפני יותר מעשור, רכב היברידי הינו רכב המשלב מנוע בנזין ומנוע חשמלי, מטרת הרכבים ההיברידיים היא לחסוך בדלק, הן מסיבות כלכליות, והן מסיבות ש איכות הסביבה, חיסכון באנרגיה ואנרגיה ירוקה, כיום חברות רבות מציעות לנו רכבים היברידיים מסוגים שונים והם נפוצים מאד, קיימים סוגים שונים של רכבים היברידיים בשיטות פעולה שונות.
כאשר אנו קונים רכב היברידי אנו רוצים לוודא שהמערכת ההיברידית עובדת כשורה ושהרכב יספק את הצרכים שלהו ויחסוך לנו אנרגיה וכסף, לשם כך מומלץ לעשות לרכב בדיקת רכב היברידי, במוסך או במכון בדיקות מורשה של משרד התחבורה.
מחיר בדיקת הסוללות בלבד ברכב היברידי אצלנו הוא 250 ₪ כאשר ברוב המקומות האחרים עלו בדיקה זו נעה בין 450 ₪ – 750 ₪ (בדיקה זו אינה כלולה במחיר של בדיקת הקניה הרגילה)

מה בעצם חשוב לנו לבדוק בבדיקת רכב היברידי?

כאשר בודקים רכב היברידי, יש לבדוק מספר פרמטרים חשובים כדי לוודא שהרכב עומד בתקני הבטיחות והביצועים. למשל, יש לבדוק את המנועים החשמליים והבנזין, את המערכת החשמלית, את המערכת ההיברידית (בדיקות כגון: ממיר מתח טמפרטורת סוללות ומערכת הקירור המקיפה את המערכת ההיברידית) ואת מערכת הבקרה והניהול של המערכת היברידית. כמו כן, יש לבדוק את מערכת הבלמים, את מערכת ההנעה, את מערכת התאורה ואת הצמיגים והגלגלים.
בדיקת רכב היברידי חשובה מאוד, מכיוון שרכבים היברידים משתמשים במערכות טכנולוגיות מתקדמות ומורכבות. אם המערכות הללו לא פועלות כראוי או נמצאות תקלות, זה יכול להוביל לבעיות שיפגעו בתפקוד הרכב, ולהוביל להוצאות כספיות גדולות מאוד, או בתפקוד המערכת ההיברידית וכך הרכב לא יספק לכם את הצורך שלשמו בחרתם בו.
קצת פירוט לגבי הבדיקות אותם צריך לעשות ולמה:
מצב המנועים החשמלי והבנזין – יש לבדוק את תפקוד המנועים השונים ולוודא שהם פועלים כראוי נותנים את ההספק הנכון. כמו כן, יש לבדוק את מצב הסוללה והטעינה שלה.

מצב המערכת החשמלית – יש לוודא שהמערכת עובדת כראוי ובאיכות טובה ויכולה לספק ביצועים לא פחות טובים מהמערכת הבנזין.

מערכת הסוללות – הנבדקת בכדי לוודא כי היא מספקת את המתח, התנגדויות, הטווח, יעילות ותכולה על פי נתוני היצרן וגם שהיא נטענת כראוי,

מערכת העברת כוח – הנבדקת בכדי לוודא כי הכוח המתקבל מהמנוע הפנימי והמנוע החשמלי משתלבים באופן חלק ללא נקישות, השהיות או החלקות ומתאים לתנאי הנסיעה המשתנים.

מערכת הצמיגים – הנבדקת בכדי לוודא כי הצמיגים מתאימים לרכב ולתנאי הנסיעה המשתנים, ותקינותם

מערכת הבלמים – בשונה מרכב בנזין או דיזל רגילים, ברכבים היברידיים מערכת הבלימה היא גם מערכת הטוענת בחלקה את מערכת הסוללות ומופעלת בחלקה חשמלית, בזמן הבלימה נטענת הסוללה במערכת ההיברידית ולקראת העצירה הבלמים הרגילים נכנסים לפעולה, לכן חשוב לבדוק את מערכת הבלימה ברכבים היברידיים על מנת לראות כי קיימת טעינה בזמן הבלימה, ואכן הבלמים מעבר לטעינה מתפקדים בבלימה ראויה.

מערכת החשמל והתאורה – הנבדקת בכדי לוודא כי המערכות תפקידן המתאים וכי כל המנורות והפונקציות הנדרשות פועלות כראוי.

בדיקת רכב היברידי עשויה לכלול מספר פעולות שונות המבוצעות על ידי מוסמכים ומיומנים בתחום

בדיקת הסוללה – נבדקת הסוללה החשמלית על ידי מחשבים מתקדמים ובתוכנות שונות אשר נשלטות על ידי בוחן מנוסה, אשר יודע את סדר הפעולות לבדיקה נכונה ותואמת של המערכת טעינה והסוללה כדי לוודא שהיא מספקת את הכוח הדרוש לפעולת הרכב.

בדיקת המנוע החשמלי – בדק המנוע החשמלי נועד כדי לוודא שהוא פועל כהלכה ומספק את הכוח הדרוש לנסיעה. לבדיקת המנוע החשמלי משתמשים בציוד של חיישני זרם ומתח, וכן בתצוגת מחשב הרכב המאפשרת לצפות במידע על פעולת המנוע החשמלי, ומעבר לכך גם בדיקה ויזואלית על מנת לוודא בעיות או נזילות הקיימות או עלולות להיגרם בהמשך תפקודו.

בדיקת מנוע בעירה פנימי – נבדק המנוע הפנימי כדי לוודא שהוא פועל כהלכה, אינו נוקש או בעל בעיות צפויות או קיימות כרגע ומסוגל לספק את הכוח הדרוש לנסיעה. לבדיקת המנוע הפנימי מבצעים נסיעת מבחן, בדיקת תקלות מחשב, בדיקת קומפרסיה, בדיקה ויזואלית, בדיקה בזמן סרק ועומס, וכן בתצוגת מחשב הרכב המאפשרת לצפות במידע על פעולת המנוע.

בדיקת מערכת הבלמים – נבדקת מערכת הבלמים כדי לוודא שהיא מספקת את הבטיחות הנדרשת לנהג ולנוסעים. לבדיקת מערכת הבלמים משתמשים במכשיר המודד את הבלמים ומציג מידע על רמת הבלימה וההפרשים בין הסרנים של הרכב ואם יש צורך בתיקון או החלפת חלקים כדי להבטיח פעולת בלמי הרכב בצורה מיטבית.

בשוק קיימים סוגים רבים של מכשור וציוד לבדיקת רכב היברידי, בהתאם לסוג הרכב ועוד, אם אתם מעוניינים בציוד החדשני והאיכותי ביותר מוזמנים לבוא לבצע את הבדיקה במכון "המרכזי" המעולה הממוקם בפתח תקווה, במכון "המרכזי" לא רק שתהנו מהמכשור החדשני והאיכותי ביותר, ועל ידי הבוחנים המנוסים ביותר, המכון מבטיח שמידי כמה זמן הוא בוחן ומחדש את המכשור והציוד שלו כדי להבטיח לכם את התוצאה הטובה והאמינה ביותר שניתן לקבל בבדיקת רכב היברידי וכמובן שכל המכשור והציוד של המכון מגיע מהחברות המובילות והמצליחות בחום רכב בכלל והרכב ההיברידי בפרט.

בזכות הצוות המנוסה והאמין במכון "המרכזי" תוכלו לבצע את בדיקת הרכב ההיברידי שלכם במהירות, ללא בזבוז זמן ובראש שקט, התוצאות יגיעו מפורטות ברורות ואמינות.

מעוניינים בפרטים נוספים והצצה למכשור לשירות ולפעילות של מכון "המרכזי" המעולה מוזמנים ללחוץ על הלינק המצורף:

אז אם אתם שוקלים לרכוש רכב היברידי ורוצים לעשות לו בדיקה, מהירה, אמינה ומקצועית בואו למכון "המרכזי" המעולה בפתח תקווה ותהנו משירות מעולה, אדיב וממחירים מעולים.

דילוג לתוכן