בדיקת רכב לפני קניה

בדיקת רכב לפני קניה

מחפשים לרכוש רכב חדש? חשוב מאד לפני הרכישה לעשות בדיקה לרכב, אלו דברים שחשוב שתדעו לפני שאתם ניגשים לבדיקת הרכב טרם הרכישה:

מה הן המערכות שהכי חשוב לבדוק, ולמה?

המטרה העיקרית בבדיקת רכב לפני קניה היא להעריך את מצב הרכב הנוכחי, תקינותו. בטיחותו וכמובן אם הוא שווה את המחיר שבו הוא מוצע.
הבדיקה הראשונה שמבצעים היא של החלק החיצוני של הרכב– מטרת הבדיקה היא לבדוק אם יש מכות ברכב, האם הרכב עבר תאונות שלא נודע עליהם לקונה, ומה מצב ותקינות צמיגי רכב, מצב הצלחות ורפידות הבלימה וכמובן שנבדקים גם הפנסים ומראות הרכב כדי לוודא את תקינותם.
-הבדיקה מתבצעת באמצעות סיבוב סביב הרכב מבחוץ ובחינה מקרוב של כל החלקים שצויינו.
בדיקה נוספת שחשוב לבצע היא בדיקה של מערכות הרכב, בודקים את כיוון הגלגלים, את מערכות הבלמים, מערכות החשמל, בודקים את תקינות מיזוג האוויר והמעבר שלה מלמעלה למטה, מוודאים שהכל תקין בפיקוד החלונות ובפיקוד ההגה.
-הבדיקה מתבצעת בהפעלת המערכות מתוך הרכב.
יש צורך לבצע גם נסיעת מבחן בה בודקים את המערכות הבאות: גיר העברת ההילוכים בתאוצה ובתאוטה, תקינות תגובת המנוע, מתלי הרכב, בולמים ונקישות, בלימות חירום, ותקינות ההיגוי.
בדיקת השלדה של הרכב מתבצעת על ידי מכשיר הצבע כאשר הרכב על הרצפה וגם כאשר הוא על הליפט, זה מתבצע תוך כדי פירוק מיגונים תחתנויים ופלסטיקות על מנת לחשוף את השלדה, חיבוריה וחיבורי חלקי מרכב.
הבדיקה האחרונה שחשוב לבצע היא בדיקה ממוחשבת, היא לא פחות חשובה מהבדיקות הקודמות, בבדיקה הזאת מבררים לגבי: לחץ בצילינדרים (קומפרסיה), בדיקת מחשב רכב ואיתור תקלות, רמת השחיקה של המנוע ורמת השקיפות לגבי הרכב המועמד למכירה.

מחירים של בדיקת הרכב לפני קניה, מי משלם ואיפה כדאי לעשות?

המחיר בדיקת הרכב לפני קניה נע בין טווח מחירים רחב ותלוי בשני גורמים מרכזיים: סוג הרכב, קבוצת הרישוי שלו וסוג ההנעה.
ברכבים רגילים טווח המחירים לבדיקת רכב לפני קניה מתחיל ב-400 ₪ לבדיקת שלדה ו550 ₪ לבדיקות קניה מלאות הכוללות מחשב רכב.
כאשר מדובר ברכב יוקרה הבדיקה עלולה להיות יותר יקרה בגלל המערכות החדשניות והמורכבות יותר ברכבי היוקרה והרכבים החדשים וכאן טווח המחירים הוא מתחיל ב1000 ₪ תלוי כמובן בסוג הרכב במערכות הקיימות בו ועוד,
לעיתים במהלך רכישת רכב בעל הרכב המוכר אותו יציג בדיקת רכב אשר הוא ביצע בעבר, או אפילו לאחרונה, לרוב גם אם הוצגו לכם תוצאות בדיקת רכב מומלץ לבצע בכל זאת בדיקת רכב נוספת, מטעמכם אצל מישהו שאתם סומכים עליו, מפני שמדובר ברכב שהוא גם הוצאה גדולה וגם מוצר אשר אמור לשרת אותנו לאורך זמן רב ובדיקת התקינות שלו היא חשובה מאד לבטיחותנו האישית.
התשלום עבור בדיקת רכב לפני קניה לרוב מתבצע, וגם כך ממקובל על ידי הקונה של הרכב ולאו דווקא על ידי המוכר של הרכב, אך המוכר מצידו בדרך כלל מתחייב על המנוע, גיר, שלדה ועמודי הבטיחות.
את בדיקת הרכב לפני קניה מומלץ לעשות במוסך או במכון בדיקות מורשה מטעם משרד התחבורה ובעל כלים, מכשור, ידע וצוות מקצועי בתחום, חשוב לוודא שהמוסך מתמחה בבדיקות מסוג זה וגם משתמש במערכות בדיקה מתקדמות ואיכותיות, וכמובן שהבוחן שמבצע את בדיקה הוא בעל ניסיון בתחום ומבין בכל מערכות הרכב אותו אתם מעוניינים לבדוק.
במכון "המרכזי" לבדיקות רכב תוכלו להנות מבדיקות רכב מקצועיות, אמינות, ומתקדמות בזכות המכשור החדשני, והבוחנים הוותיקים והמקצועיים, תהנו מבדיקה יסודית ומלאה במחירים הוגנים.
המכשור ב"המרכזי" הוא חדשני ואיכותי, במכון תמצאו מכשירים מתקדמים לבדיקת בלמים וכיוון גלגלים מבית מיני ליין של חבר בייס בארט הגרמנית המעולה.
בנוסף ב"המרכזי" תוכלו למצוא גם ליפט כפול לבדיקה מעמיקה המיוחד של חברת EAE האיטלקית, מכשיר לבדיקת קומפרסיה של חברת פיקוסקופ, מכשיר לבדיקת צבע של חברת אלקומטר, מכשיר למדידת שלדה של חברת קרוליין, מחשבי רכב של חברת אוטל מהמודלים החדשניים ביותר שיצאו לשוק השנה (2023) כפי שניתן לראות צוות המכון בוחן את המוצרים הרבים בתחום ובורר מביניהם את המכשור הכי איכותי ומתקדם מבלי להתחייב לחברה מסויימת אלא התחייבות ללקוחות למיכשור הכי איכותי שיש בשוק הנוכחי, במכון "המרכזי" כל הזמן בודקים את המכשור הכי חדיש שיוצא לשוק ומחדשים.
אז לפני שאתם קונים רכב חדש תעברו אצלנו במכון "המרכזי" אצלנו תוכלו לבצע בדיקת רכב לפני קניה, במהירות, בלי לבזבז זמן מיותר, בראש שקט, עם המכשור הכי איכותי ומתקדם בתחום, עם צוות של מומחים ובמחירים הוגנים.
תוכלו למצוא אצלנו בדיקות למגוון רכב של סוגי רכבים וחוות דעת מפורטת ומקצועית.
למידע נוסף וסרטונים תוכלו להיכנס ללינק המצורף:
שם תוכלו לראות בעצמכם את המכשור, הפרטים, הצוות והביקורות של מכון "המרכזי" המעולה הממוקם בפתח תקווה.
אז קדימה למה אתם מחכים? בואו אלינו ותבצעו את בדיקת הרכב לפני קניה בראש שקט ובאחריות.

דילוג לתוכן